October 29, 2010

Love Light




when i look at you my face gets red
when i see you my heart goes thump thump
i talk with shyness like a kid
when i look at you i just smile out of nowhere
like a fool I keep doing that
I think love came to me

You’re the president of my heart
You’re my chests’ star embroider
I’m Genie for you girl boy
You make me stop breathing
whatever you want
because i love you
There’s no reason for my love you know

you’re a darling
you’re more beautiful than the stars above in the night sky
the shining thing deep inside my heart
my own love light

i love you darling
give me light next to me whenever
every night i look at you
and you’re beautiful even when i look at you
you’re my love light

when i see you i feel like im up on the clouds
it may be immature but i keep doing this
i tihnk love came to me

you’re a darling
you’re more beautiful than the stars above in the night sky
the shining thing deep inside my heart
my very own love light

i love you darling
give me light next to me whenever
every night i look at you
and you’re beautiful even when i look at you
you’re my love light

you’re lovely
you’re mroe blinding than the sunlight up in that sky
you shine the dark places inside my heart
my own love light

i love you lovely
even if i close my eyes i see you
looking at you like this
you’re still blinding even when i see you
you’re my love light

thank you. liyana zainal

someone nice wrote something nice and funny about me ^^


so this one is for you dear!


October 28, 2010

all about love



"love is like the sand in your hand. when you hold it too tightly or too losely it will falls out.
 once it falls out, you wont be able to reach it anymore"


" love can turn a beast into a human. it might turn human into a beast as well"



" age doesn't protect you from love. but love to some extent, protect you from age"


" true love might make you blind, but in some ways it could open your eyes"

" Love is like learning to play the piano. 
you learn it by the rules, then you let go of it and just play by your heart"

" when you fall in love, it's okay to see the person be happy even if it's not with you.
 the pain would be better than not having the person at all"

" love has no guidebook, you will eventually know when you falls out of it"



October 26, 2010

himnae!

will be back to mawar tonight
exam is one day away

himnae anis! fighting!

p/s:
a little eye candy for myself :)

ouhh~miinah :)

question mark [?]

One day,

Q:
will you ever fall in love again?

A:
someday.
maybe someday :)

The other day,

Q:
Have you ever fall in love

A:
maybe yes
maybe not  :)


This is nonsense. Absurd.


"Be Part Of ♥ChurpChurp Today!"

10 Facts On Me



  I live on my own thought
♥ I love talking and be connected to people around me
♥ I am a student who is desperately addicted to twitter and facebook
♥ I love writing therefore I heart blogging so much!





ChurpChurp is Singing in My Heart ~♪

Do you believe in love at a first sight?
Have you ever been in love?

Love is an abstract feeling
Which we have on someone or even something!

Love
Make us wanna to meet the person everyday
Make us wanna do the thing we love every second

What is ChurpChurp?
Why I love it so much that I called it love at first sight?




Introducing ChurpChurp!



A Little On My Sweetheart ♥♥♥





View more presentations from Churp Churp.

Another ChurpChurp Story!

-click image to enlarge-

Why Do I Love ChurpChurp!

How can you resist such cute blue bird with that dazzling eyes!
Since I got to know ChurpChurp 
My life got better!
Even tweeting or playing facebook is not a waste anymore

ChurpChurp add a new definition in life
It makes me work smarter
It gave me a lot of advantage too!
Which is $$$$$ 

I am a shopaholic, bookholic, movies addict!
With ChurpChurp I can do whatever I want!
Because ChurpChurp is my source of income!

Somewhat like a Sugar Daddy? LOL

For a student like me!
ChurpChurp is like a dream come true!
A little fragment of a modern fairytale!

All I have to do is spent some time
Tweeting Ads on Facebook and Twitter~
Which is no problem at all!
Because the internet is my virtual home! Kekeke~

Being a Churper is easy!
You do a good job!
You will be pay well!


Date with ChurpChurp?

ChurpChurp will also organize an event for all the Churpers!

Like Cinderella going to her dream ball!
We are going to have a date too!

For me!
If we are going for a date~

I would love it to be something romantic-like
Like going ice-skating !
Or spending time at a theme park!

That would definitely be a fun thing to do :3



A Proposal !

Because I love ChurpCurp so much already
I want my beloved ones to love it too
So mum! dad! friends!
Meet my new sweetheart!
ChurpChurp!

Get to know ChurpChurp
And be part of us! 
Now!

October 24, 2010

BlackBerry Torch 9800 & Celcom Exec 50 = ♥♥♥

I have so many things that I like, so many things that I want, so many things that I hope for.
People call me weepy girl, sometimes comics lover and a little of a shopaholic.

But,
If there are 3 names that suit me the most!
It will definitely be;
                
                ♥ a movie maniac 
                ♥ girl with kpop obsession syndrome 
                ♥ the social networkers..haha!

And all of those three names makes me a gadget freak.
This might sound so weird and a little sad perhaps.
Yes! But, I am a penniless gadget freak! -_____-"
I am so in love with nowadays technologies! ♥ 
With all of the new stuffs I can do all the things listed above.

Watching movies? Listening to KPOP songs? Surfing the internet?
That will be no problem at all~ with a little help from something called..
Technology!

Brand new lappy, latest handphone and music player!
I always love the smells of new gadgets..**weird**  haha (^__<)v

But the most important part is, how much I wanted the new stuff..
I have no money to buy it~~
Sigh~ life might sucks at times but there will always be chances and hope!
Not to forget~ some miracle!! ^^

For a jobless student like me, getting new stuffs seems like an impossible dream
And with that in mind, today I lazily surf the net, update my blog and then suddenly!

Puff !!
Attention to all Nuffnangers! 
Celcom is giving away a new BlackBerry Torch 9800!

I was like

.............?............?........? What??!!!
No way!! Is this true?!!
BlackBerry Torch 9800!? 
That is the one thing that I have been itching for since I first saw the advertisment before!

So I scrolled down and read the term and condition.
So,, tadaa!
Here I am babbling nonsense about this..with one thing in my mind..


Bwahaha! I will definitely going to have this!
Did you guys saw the video? It's awesome right?



I definitely would be able to do all the 3 things I love most with this one amazingly tiny cute dazzling shiny thing!

And more interesting part!
*drum rolls~~~*



♡ blackberry says: multimedia? no worries! with memory expendable till 32GB. 
we rock your entertainment world!
♥ anis says: hahaha! can listen to kpop songs till my eardrums explode!

♡ blackberry says: with variety of photo modes and features, capture your best moments with us!
♥ anis says: cam-whoring? no big deal! (^3^)v

♡ blackberry says: update your social networking site such as Facebook and Twitter as easy as 123!
♥ anis says: now i won't sleep in class anymore..haha!

♡ blackberry says: multi-tasking and easier internet browsing! open multiple tab and bookmark your favourite site! now you have the whole world on the tip of your finger!
♥ anis says: *throws confetti* *dancing hulla* ~nothing is better :3






♡ celcom exec says: 15 sens rate to any number? discount every month? free celcom broadband basic plan for a month? talk more save more? low monthly commitment as low as RM 50? people says no way? we say yes!
♥ anis says: is this a miracle? celcom exec is my fairy godmother





♡ blackberry says: first 100 customer? free jabra bluetooth headset jabra cliper! free 8GB micro SD card!
free energizer portable!
♥ anis says: free stuffs?! me likey!


♡ celcom exec says: register now with celcom! join us at the launching on 29 october 2010!
 Malaysia no 1 blackberry provider! we give you the fastest, widest and clearest mobile network!
♥ anis says: come on and register guys! register !




need more info? click


NOW!! THIS IS MY PRINCE CHARMING! 
CAN I HAVE MY PRINCE CHARMING?


PLEASE LET ME HAVE A HAPPY ENDING DEAR FAIRY GODMOTHER ♥♥♥~~^^

October 23, 2010

my little present ^^




i just loveeee kyu's expression in this!
like a little boy getting something he really want!
he eyes~smiling brightly! ♥♥

and zhoumi is so cute although he is not my bias!huhu


my other fav!
kyu and yesung!


look! he is making that cute face again! dies~


hyuk looks smokin' hot in t-shirt!
awww~my baby is so cute^^





next is my baby hyuk!
mummy takkan lupa upload gambar dia..huhu

so charismatic kan! 
*mummy feels like dancing now!

**uploaded specially for chocofam's second online gathering ^^

50 bloggers diperlukan

when i was blog walking today
i found this very interesting link 100penulis.com

it can help our follower counts to increased
so i decided to join in ^^

the main purpose is of course i want to have more followers
and i hope i can make more friends too
i really wish that i can found someone who has high affection on kpop like me too
hehe

thus if you guys want to have more readers, join in by clicking the link above!

October 22, 2010

WARNING: Over Capacity!

-click image to enlarge-



LAGU T.E.M.A.N

Susah Payah : Baru Nak Sedar

Baru selesai berunding dalam telefon menyelesaikan masalah rumah sewa yang bakal diduduki semester depan.Rasa pelik. Sedikit was-was. Mampu ke aku nak duduk rumah sewa sendiri sekarang? Teringat waktu tengah cari rumah beberapa hari lepas. Naik turun pangsapuri yang tingginya 10 tingkat (tapi pakai lif la). Tiba-tiba satu topik menarik terkeluar..(perbualan tu lebih kurang camni)

Aku: Fuhh..penat cari rumah ni. Macam mana kalau tak jumpa?
Roomate 1: Tulah pasal, kalau boleh nak setelkan hari ni. Malas la nak tangguh lagi.
Roomate 2 : Haihh..da besar rupanya kita, rasa macam baru masuk sekolah je
Aku: A'ah.. rasa macam semalam baru masuk darjah satu.
Roomate 1: Eleh, tipulah kalau rasa semalam baru masuk darjah satu.
Aku: Heheh..hyperbola la makcik
Roomate 2: Hahaha.. 
Aku: Aduss..bole ke kita dok rumah luar ni. Rasa macam kecik lagi
Roomate 1: Kecik la sangat
Aku: Cikit je..huhu



Dulu tak payah susah-susah nak pikir tempat tinggal. Waktu dok MRSM, sume free. Masuk matriks, siap dapan elaun lagi. Sekarang ni, walaupun ada duit PTPTN yang beberapa ringgit tu.. Pening kepala aku. Nak budget untuk makan la, buku la, transport la dan bermacam bagai lagi.

Now, next semester nak duduk luar. Alamat bersawang la purse aku nanti. Haihh..sekarang baru nak rasa susah. Dulu mak ayah bagi duit, suka-sakat je belanja. Mak cakap tak pe, ayah pun cakap tak pe. Walaupun takde la sampai tahap joli sakan, tapi duit-duit tu aku pakai tanpa sedikit kerisauan pon.

Sekarang? Nak kuar RM1 pon pikir sepuluh kali. Kadang-kadang segala breakfast, lunch ngan dinner pon nak skip. Balik-balik makan meggi ngan biskut kering dalam bilik. Kalau rajin sket baru la buat Milo ke, Nescafe ke. Tapi, duit tetap lesap. Ntah mana dia pegi aku pon tak tahu. Ada toyol ke kat kolej mawar? Haha..tahyul je, kalau ada toyol pon..aku la toyol tu..

Rasa takut memikir masa depan. Nak bayar sewa rumah, tambang bas, makan, minum, letrik and air, buku, fotostat dan segala macam lagi. Belum dikira time suka ria. Yelah, mesti kadang-kadang nak enjoy sket. Tengok wayang ke, shopping baju sehelai dua.

Duit..duit..duit..
Even kalau bapak aku tokey kilang cop duit pon. Rasanya tak cukup gak. Yelah, bak kata lecturer ekonomi aku, ini sumer adalah masalah 'scarcity' bukan 'bandar parut' tapi 'there are always be unlimited resources to fullfill our unlimited wants'. Ecece..tahu lah final dah nak dekat.

Senang cerita.
Lepas final, aku kena keje. Toksah nak mengada-ngada lepak kat rumah. Carik duit tolong mak ayah lagi bagus. Huihhh..hopefully ni bukan la angan-angan. Yelah, aku da kenal sangat dengan tuan punya badan ni.. Kadang-kadang separuh je semangat tu.. Hehehehe..

Harap jugak dapat kolej kat dalam. Nak harap mohon kat kolej mawar tu..hmmphhh.. tunggulah bulan jatuh ke riba..ntah2 kalau betul2 jatuh pun belum tentu dapat.

Tetiba rasa macam nak pegi mengorat pegawai kat mawar tu.Yelah, mana tau dapat kolej ke kalau buat camtu. Tak pun, suruh mak ayah aku amik anak angkat , tak payah ramai dalam dua tiga orang cukuplah. Baru bilangan tanggungan tu angka dia besar sikit. Haha. (kalau jadik camtu, konpem aku kena cakap goodbye kat wifi kat umah aku nihh..kihkih)

Ohh sayangku, duit yang ada dalam bank. Tak boleh kah anda beranak cepat2 sikit. Ni tak, setakat sesen dua, buat beli eskrem malaysia pun da tak cukup tauuu..

Hmm..itu sajalah coretan gila hari ini. Dah lama tak merapu cakap-cakap macam ni. Rasanya, malam ni otak saya terlebih aktif kott. 

   ************************************************************

Konklusi: Hargai lah penat lelah mak ayah anda yang bekerja siang malam beli segala benda untuk anda. Makanan sedap2, baju cantik2, mainan mahal2, belum kira holiday dan segala macam lagi. Tulahh, da besar baru nak menabung, jadilah korang macam saya, pelajar universiti yang kusut pikir pasal duit. Saya memang da tahu yang 'No Money, No Talk' tapi sekarang phrase tu macam da di gam kat kepala otak saya pakai gam cap gajah. Lepas ni, saya rasa saya nak beli gam gajah banyak2 untuk bagi ingat nota kuliah pulak lahh..hehehe..sekian ^^

October 21, 2010

Mischievous Kiss @ Itazura Na Kiss



I just finished watching Itazura Na Kiss..a cute anime
Then I found out that Mischievous Kiss which one of the latest korean drama that I have been anticipating to watch after the final is the other version of the anime!

I was like..woot..wooot..
Can't wait to watch it..
Even the anime version makes me drool watching the hero..
Now it's Kim Hyun Joong!

OMG! Really can't wait for the finals to end
By that time, I'm sure all the episode is out online..kekekek~~^^


On Love

I read this on iloveislam.com


Kisah ini datang dari lubuk hati saya sendiri, apa yang saya rasa dan apa yang saya alami sendiri. Saya tidak bermaksud untuk mengeluh apatah lagi mengingkari apa yang telah Allah s.w.t tetapkan kepada saya dan kita semua orang yang beriman dengan-Nya.
Kisah ini saya khabarkan agar apa yang saya lalui tidak berlalu begitu saja tanpa saya kongsi dan tanpa saya rekodkan sebagai panduan bagi diri saya sendiri untuk hari-hari kemudian.
Saya sama seperti orang lain, punya keinginan untuk menyayangi dan disayangi. Walau bagaimanapun, tidak mudah bagi saya untuk jatuh hati pada seorang wanita.
Saya tidak mencari seorang wanita untuk dijadikan kekasih, tetapi saya mencari seorang teman pendamping hidup saya hingga ke akhir hayat saya. Seorang yang boleh mengingatkan saya kiranya saya terlupa, dan yang paling penting wanita yang amat saya percayai untuk mendidik anak-anak saya kelak dan generasi yang akan lahir daripada keluarga kami nanti.
Untuk itu, sejak di bangku sekolah lagi saya telah letakkan beberapa syarat bagi seorang wanita untuk hadir dalam hidup saya, dan dialah orangnya.
Dalam masa beberapa bulan saya belajar di sebuah pusat pengajian tinggi di Petaling Jaya, banyak perkara yang telah saya pelajari.
Yang paling penting buat saya ialah, bagaimana saya mula mengenali wanita-wanita dalam hidup saya kerana saya sejak dari sekolah rendah belum pernah bergaul secara langsung dengan seorang wanita pun dan saya amat peka terhadap larangan pergaulan antara lelaki dan wanita kerana saya bersekolah di sebuah sekolah menengah agama lelaki berasrama penuh.
Lantaran itu, saya tidak pernah punya hati untuk memberi cinta atau menerima cinta walaupun peluang itu hadir beberapa kali.
Saya mula mengenali si dia apabila kami sama-sama terpilih untuk mengendalikan sebuah organisasi penting di tempat kami belajar. Ditakdirkan Allah s.w.t, dia menjadi pembantu saya. Dari situlah perkenalan kami bermula.
Dia seperti yang telah saya ceritakan, bertudung labuh dan sentiasa mengambil berat tentang auratnya terutama stokin kaki dan tangannya. Itulah perkara pertama yang membuatkan saya tertarik padanya.
Dia amat berhati-hati dalam mengatur butir bicaranya, bersopan-santun dalam mengatur langkahnya, wajah yang sentiasa berseri dengan iman dan senyuman, dan tidak pernah ke mana-mana tanpa berteman.
Suaranya amat sukar kedengaran dalam mesyuarat kerana dia hanya bersuara ketika suaranya diperlukan dan tidak sebelum itu. Saya melihat dia sebagai seorang mukminah solehah yang amat menjaga peribadinya dan maruah dirinya. Saya tidak pernah bercakap-cakap dengannya kecuali dia punya teman di sisi dan atas urusan rasmi tanpa dipanjangkan- panjangkan.
Saya seorang yang amat kuat bersembang dan sentiasa punya modal untuk berbual-bual seperti kata teman saya, tetapi dengan dia saya menjadi amat pemalu dan amat menjaga. Bagi saya, itulah wajah sebenar seorang wanita solehah. Dia mampu mengingatkan orang lain dengan hanya menjadi dirinya, tanpa perlu berkata-kata walau sepatah.
Pada hari terakhir saya di sana, saya punya tugas terakhir yang perlu saya selesaikan sebelum saya melepaskan posisi saya dan semua itu melibatkan dia.
Sebaik sahaja semua kerja yang terbengkalai itu siap, saya mengambil peluang untuk berbual-bual dengan dia. Saya bertanya perihal keluarga dan apa yang dia rasa bertugas di samping saya untuk waktu yang amat sekejap itu.
Alhamdulillah dia memberikan respon yang baik dan dari situlah saya mula mengenali dengan lebih dalam siapa sebenarnya pembantu saya ini.
Namun, apa yang memang boleh saya nampak dengan jelas, dia amat pemalu dan dia amat kekok semasa bercakap dengan saya. Selepas itu barulah saya tahu, sayalah lelaki pertama yang pernah berbual-bual dengan dia bukan atas urusan rasmi sebegitu.
Di situlah saya mula menyimpan perasaan, tapi tidak pernah saya zahirkan sehinggalah saya berada jauh beribu batu daripadanya.
Semasa saya berada di Jordan, saya menghubunginya kembali dan menyatakan hasrat saya secara halus agar dia tidak terkejut.
Alhamdulillah, dia menerima dengan baik dan hubungan kami berjalan lancar selama empat bulan sebelum saya balik bercuti ke Malaysia. Kadang-kadang saya terlalai dalam menjaga hubungan kami dan dialah yang mengingatkan.
Dialah yang meminta agar kami mengehadkan mesej- mesej kami agar tidak terlalu kerap. Semua itu menguatkan hubungan kami dan bagi saya dialah teman hidup yang sempurna buat saya.
Walau bagaimanapun, sewaktu saya pulang ke Malaysia bulan lepas, ummi dapat menghidu perhubungan kami. Saya tahu ummi tidak berapa suka anak-anaknya bercinta tetapi saya tidak pernah menjangka ummi akan menghalangnya. Tetapi perhitungan saya silap, amat silap.
Buat pertama kali, adik perempuan saya memberitahu ummi sudah tahu perihal saya dan ummi tidak suka. Saya tidak pernah menganggapnya sesuatu yang serius sehinggalah ummi bercakap secara peribadi dengan saya pada satu hari. Saya masih ingat lagi kata-kata ummi yang buat saya tak mampu membalas walau sepatah.
"I haven't found any entry in Islam that permit what you are doing right now. I haven't heard from anyone that love before marriage is permitted. But I know there's no relationship between male and female except for what is very important and official between them."
"So, may I know what kind of relationship you are having now and I want to hear it from your mouth that it is legal in what you have been learning until now."
"Not a single phrase, nor a word."
"My sweetheart, if you want to build a family, a faithful one, you can never build it on what Allah has stated as wrong and proven false by the way Rasulullah p.b.u.h has taught us. A happy and blessed family come from Allah, and you don't even have anything to defend it as blessed if the first step you make is by stepping into what He has prohibited."
"You can't have a happy family if Allah doesn't help you so, and you must know in every family that stands until their dying day, they have Allah on their side. You can't expect Him to help you if you did the wrong step from the very beginning."
Saya tiada kata untuk membalas kerana semuanya benar. Saya tahu kebenaran itu sudah lama dulu, tetapi saya tak mampu untuk melawan kehendak nafsu saya sendiri. Saya akui, saya tertipu dengan apa yang dipanggil fitrah, dan apa yang dipanggil sebagai keperluan manusia. Cinta tak pernah membawa kita ke mana, andai cinta itu bukan dalam lingkungan yang Allah redha.
Tiada cinta yang Allah benarkan kecuali selepas tali perkahwinan mengikatnya. Itulah apa yang telah saya pelajari lama dahulu dan dari semua kitab Fiqh yang saya baca, tiada satu pun yang menghalalkannya.
Saya tahu kebenaran ini sudah lama dahulu, tetapi saya tidak kuat untuk menegakkannya. Saya tidak mampu untuk menundukkan kemahuan hati saya. Dan kata-kata ummi memberikan saya kekuatan untuk bangkit kembali dari kesilapan saya selama ini.
Ummi berkata:
"It's not me who want you to make a decision like this, but Allah tells you so."
Saya percaya, itulah yang terbaik buat saya dan dia. Dengan kekuatan itulah saya terangkan kepadanya, dan alhamdulillah dia faham. Amat faham.
Walaupun air matanya seakan air sungai yang tidak berhenti mengalir, tetapi dia tahu itulah yang terbaik buat kami. Dia meminta maaf kepada ummi kerana menjalinkan hubungan yang tidak sah dengan saya, tetapi ummi memberi isyarat, janganlah bimbang.
Andai ada jodoh kamu berdua, insya-Allah, Dia akan temukan kamu dalam keadaan yang jauh lebih baik dari sekarang.
Hidup saya sekarang lebih tenang kerana tiada apa yang menggusarkan hati saya lagi. Hidup saya lebih suci dan saya boleh bercakap kembali tentang agama saya dengan lebih bebas tanpa dihantui oleh perasaan berdosa.
Bagi saya, dan dia, inilah saat untuk kami muhasabah kembali diri kami dan kami betulkan kembali segala kesilapan yang telah kami buat. Inilah saat untuk kami kejar kembali cita-cita kami dan sediakan diri untuk menjadi seorang ibu dan ayah yang berakhlak mulia dan berperibadi tinggi. Inilah masanya kami insafi kembali keterlanjuran kami dahulu dan memohon moga-moga Allah sudi maafkan kami.
Sesungguhnya Ya Allah, aku insan yang sangat lemah. Aku tidak mampu melawan godaan syaitan yang tidak pernah jemu, juga hambatan nafsu yang tidak pernah lesu. Ampunkanlah aku.
Walau bagaimanapun, perpisahan ini hanya untuk sementara. Saya telah berjanji dengan diri saya sendiri, dialah yang akan jadi teman hidup saya nanti.
Sesungguhnya pencarian saya untuk seorang calon isteri telah berakhir. Insan seperti dia hanya satu dalam seribu. Mana mungkin saya melepaskan apa yang amat berharga yang pernah hadir dalam hidup saya.
Insya-Allah, sekiranya Allah s.w.t panjangkan umur, sebaik sahaja saya tamatkan pengajian saya di sini, saya akan kembali ke Malaysia dan melamarnya untuk menjadi permaisuri di hati saya. Insya-Allah, saya akan setia menunggu saat itu, dan saya akan berusaha sedaya-upaya saya untuk mengekalkan kesetiaan saya.
"Sekiranya kita telah bertemu dengan seorang insan yang amat mulia sebagai teman dalam hidup kita, janganlah lepaskannya kerana kita tidak tahu bilakah pula kita akan bertemu dengan insan yang seumpamanya."
Siapakah lagi dalam dunia ini yang menjaga adab berjalan antara lelaki dan perempuan sebagaimana yang ditunjukkan oleh Nabi Musa a.s dan puteri Nabi Syuaib a.s beribu-ribu tahun dahulu?

"Mencari cinta seperti ini. Adakah aku cukup sempurna untuk itu?"